Iets dat veel ondernemers niet zien is dat hun website de meest ideale werknemer is die zij hebben. De website werkt namelijk 24 uur per dag 7 dagen per week voor ze. De website vraagt niet om vakantie en meldt zich niet ziek. Ook komt de website niet ieder jaar om een loonsverhoging vragen. Hierdoor is de website de ideale werknemer.
Website is de verkoper
Het is slechts een kwestie om de website op te leiden tot verkoper om zodoende voorbijkomende bezoekers een product of dienst te verkopen. De teksten en inrichting van de website zijn dus belangrijk zodat de taak als ‘verkoper’ vervult kan worden.
Meer bezoekers op je site
Waar veel ondernemers tegenaan lopen is het feit dat er toch nog wel wat meer bezoekers langs mogen komen. Om dat probleem op te lossen bestaan er een aantal mogelijkheden. Zo kun je via Google een betaalde advertentie inzetten om nog meer bezoekers binnen te krijgen. Echter is deze manier van adverteren peperduur. Afhankelijk van in welke branche je opereert betaal je een vergoeding. Een klikvergoeding kan je al snel 2 à 3 euro kosten. Dit betekent dat je bezoekers dat dus ook kosten. Een dure oplossing dus.
Bovenaan in Google
Je kunt er ook voor zorgen dat jouw website bovenaan komt te staan in Google. Dit is iets wat niet vanzelf gebeurt. Daarvoor moet je een SEO specialist inschakelen om er voor te zorgen dat je website hoger komt dan nu. Je kunt zelf aan de slag gaan met SEO (zoekmachine optimalisatie) maar Google maakt het je wel steeds lastiger. De regels van Google worden continu aangescherpt en aangepast. Hierdoor zijn de SEO theorieën die je op internet terug vindt of in boeken leest verouderd en vaak onbruikbaar. Verkeerde SEO methode kunnen je positie zelf negatief beïnvloeden waardoor je site juist zakt in plaats van stijgt.
SEO pakket
Een SEO specialist kan je een SEO pakket aanbieden. Een SEO pakket is een pakket welke bestaat uit verschillende onderdelen om een website beter vindbaar te maken. De specialist zal de website optimaliseren en zoekmachine optimalisatie toepassen zodat je beter vindbaar wordt.
Verschil in SEO bureaus
Niet elke SEO bureau is hetzelfde. Daar zit echt verschil in. Vooral de laatste tijd komen de SEO bedrijven als paddenstoelen uit de grond. Er zijn een hoop bedrijven die denken dat de expert zijn maar zijn dit niet. Het resultaat is dat ze gouden bergen beloven en maar weinig waar maken. De kenner zal je niet snel een #1 plek in Google beloven. Zeker niet als er veel concurrentie in het spel is. De echte SEO specialist is niet goedkoop. Dit komt omdat er veel tijd in zoekmachine optimalisatie kan gaan zitten als je het echt goed wilt doen. Ook is een grotere site met veel pagina’s of producten duurder dan een kleine site. Een goed SEO bedrijf kun je onderscheiden doordat ze zelf vindbaar in Google zijn en niet alleen met een betaalde Google AdWords advertentie bovenaan staan.
Goedkoop is duurkoop
Ga niet in zee met bedrijven die je voor een paar tientjes in de maand bovenaan in Google kunnen brengen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van duistere technieken die uiteindelijk tegen je gaan werken. Vaak hebben ze zelfs helemaal geen positief effect en blijf je gewoon stilstaan. Goedkoop is duurkoop. Uiteindelijk wil je groeien en niet stil blijven staan. Verdiep je goed in het bedrijf en neem contact met ze op. Ga bij voorkeur een persoonlijk gesprek aan zodat je weet wie aan jouw site gaat zitten sleutelen.