Bedrijven moeten voortdurend bezig blijven met het zoeken en binnenhalen van nieuwe klanten. Wat een half jaar geleden nog nieuw en revolutionair was, kan nu alweer als normaal gezien worden. Als bedrijf zijnde moet je op allerlei fronten blijven innoveren om bij te blijven met de huidige ontwikkelingen. Door continu te blijven ontwikkelen en innoveren blijven klanten ook terug komen. Innovatie staat garant voor vooruit gang en men wil liever een stap vooruit dan twee stappen terug. Ook bij marketing is dit het geval. Nieuwe marketing formules moeten bedacht worden en op de juiste manier worden toegepast.
Standaard marketing
Marketing is van belang om informatie over producten en diensten onder de mensen te brengen. Het moet op een dusdanige manier bekend worden dat men extra informatie wil opzoeken of getriggerd wordt om het product aan te schaffen. Bij in-store marketing moet je denken aan posters en tv-schermen. Terwijl je bij online marketing moet denken aan Adwords, SEO en verschillende social media kanalen. Je zul het vast wel eens gezien hebben de “sponsord” posts op Facebook of Instagram. Ook dit is een vorm van marketing. Er wordt namelijk betaald wanneer er op deze posts geklikt wordt.
Nieuw concept
Bij enkele winkels van KPN is een nieuwe marketing formule toegepast. Deze formule is ontworpen in samenwerking met Qyn mastering digital signage. Digital signage is het overbrengen van informatie via beeldschermen op een dusdanige manier dat het doelgericht is, op het juiste moment getoond wordt en dat op de juiste plaats. Er is gezorgd voor een unieke beleving in de winkels. De oldskool vitrine winkel is verdwenen. Normaal gezien werd een bepaald model uit een glazen vitrine gehaald die op slot zat. Je moest dus vaak eerst aan een medewerker vragen of je een toestel vast mocht houden. De winkels met de nieuwe formule hebben dit niet meer. In de gehele winkel vind je grote schermen die van alles kunnen laten zien. Door op de schermen te drukken kun je zelf aangeven wat voor informatie er getoond moet worden. Je kunt ook een een zogeheten “virtual reality bril” opzetten. Met deze bril bevind je je in een digitale wereld waarin je door met je hoofd te bewegen rond kunt kijken. De virtual reality brillen worden steeds beter en kunnen steeds meer laten zien. De nieuwe formule zorgt voor een speels en modern concept wat men maar al te graag wil beleven. Een vrolijke bezoeker zal ten slotte eerder tot aanschaf gaan dan een negatieve bezoeker.