Toilerreclame: wat en waarom?

Toiletreclame is tegenwoordig één van de effectievere manieren van reclame maken. Maar waarom? In dit artikel komt het naar voren.

Dekking en bereik

Toiletreclame als communicatiemiddel kun je door het hele land toepassen, maar je kunt ook alleen adverteren in specifieke steden. Zo is het makkelijk om zowel een lokaal als een nationaal bedrijf te promoten. Daarnaast zijn er tegenwoordig 10.000 vlakken op 1.000 locaties in meer dan 70 steden waar je toiletreclame kunt plaatsen. Hierdoor zijn de mogelijkheden oneindig.

Gemakkelijk je doelgroep bereiken

Bij toiletreclame kun je gemakkelijk je doelgroep bereiken. Je kunt zelf kiezen of je wilt adverteren bij de mannen of de vrouwen, in een chic restaurant of in een drukbezochte club, op een vliegveld of in een bioscoop. Het is allemaal mogelijk.

Offline en online

Met behulp van de offline toiletreclame kun je gemakkelijk je online platform promoten. Denk bijvoorbeeld aan het vermelden van je website of het toevoegen van een QR code waardoor de toiletbezoeker gelijk doorgestuurd wordt naar de website of je actiepagina.

Wat levert het op?

Iedere verkoper vraagt zich nu natuurlijk af: wat levert het me op? Hoe weet je of iemand de boodschap gezien heeft en of het daadwerkelijk een aankoop gestimuleerd heeft. Dit gebeurt door middel van complete rapportages waarin te zien zijn hoe veel mensen jouw reclame eigenlijk gezien hebben. Meer dan 70% van de toiletbezoekers vindt de reclame op het toilet een leuk idee, gezien er toch niets te doen valt op het toilet.

Leuk? post