Facebook targeting
Facebook heeft de capaciteit om duizenden mensen aan te spreken waarvan ook jij gebruik kan maken. Via Facebook ads is het mogelijk een specifiek doelgroep te selecteren en zo meer sales voor je website of shop te generen. Maar dit kan enkel als je voor je Facebook ads de juiste instellingen gebruikt. Hoe stel je nu gerichte Facebook advertenties op?
Geavanceerde gerichte functies
Facebook biedt de mogelijkheid om specifieke campagnes op te stellen afhankelijk van de leeftijd, doelgroep, geslacht, locatie, interesses, opleiding en veel meer. Door jouw doelgroep te kennen, kan je heel specifieke Facebook ads opstellen en zo in advertentiekosten besparen met een zo hoog mogelijk rendement.
Meer info >>>>> http://www.koopfacebookfans.nl
Interesses
Via Facebook kan je ook Ads op stellen via interesses en daar kan je zeer ver in gaan. Zo selecteer je alleen mensen die bijvoorbeeld interesse vertonen in : Gezondheid – witte tanden – kopen. Het is zelfs mogelijk je Ads zo in te stellen dat je Facebook advertenties enkel getoond worden aan mensen die al regelmatig gekocht hebben via Facebook of elders. Logisch dat je rendement hierdoor omhoog gaat. Deze criteria kan je bijvoorbeeld niet maken bij Google Adwords.
Oude en nieuwe vrienden
Via Facebook kan je kiezen aan wie de ads getoond worden. Dat kunnen vrienden zijn maar ook vrienden van vrienden, of aan het hele Facebookpubliek. Afhankelijk in welke niche dat je zit, kan dit interessant zijn.
Mailinglijst naar Facebook uploaden
Facebook targeting wordt pas efficiënt wanneer je een boel geïnteresseerde mensen kunt bereiken. Dit kan door je mailinglijst naar Facebook op te laden. Deze mailinglijst kan zelf vergaard zijn via een opt-in formulier (mailchimp en andere). Dit kan leiden tot een pak meer conversie door naast nieuwsbrieven, je leden via Facebook berichten op de hoogte te brengen van alle nieuwe acties en promoties.
Audience meter
Gerichte ads zijn ok maar je moet wel opletten dat je je publiek niet te nauw neemt. Probeer altijd enkele duizenden mensen via facebook targeting te bereiken. Op die manier zijn Facebook ads het meeste geld waard.
Locatie
Heb je naast een website ook een fysieke winkel, dan is het interessant om via Facebook targeting je ads te richten op gebruikers die bij jou in de buurt wonen. Dat kan bijvoorbeeld een stad en een provincie zijn.