Natuurlijk gaat u niet deelnemen aan een beurs om er slechter van te worden. De bedoeling van deelname is het omzetten van potentiële klanten in werkelijke, kopende klanten. De producten die u als bedrijf verkoopt, of de diensten die u aanbiedt moeten bekend worden aan zoveel mogelijk bezoekers van de beurs.
Daarom is het belangrijk goed na te denken over het materiaal dat u gaat bestellen. Het is een goed idee pennen uit te geven aan bezoekers. Die laten echter alleen een goede indruk achter wanneer het logo van uw bedrijf er duidelijk op staat. Een roll-up banner is hier ook uitermate geschikt voor.
logo’s
Natuurlijk heeft het weinig nut een pen te geven aan een bezoeker met een moderne beeldscherm telefoon in handen, die zal meer interesse hebben voor het internet adres. Ook daar moet u aan denken, stickers met het bedrijfslogo, de URL van de website en een internetadres voor informatie kan al voldoende zijn om die mensen naar uw site te halen als bezoeker.
Maar ook de klassieke folders mag u niet vergeten. De meeste bezoekers aan vakbeurzen gaan nog steeds naar huis met een tas vol foldermateriaal om thuis of op kantoor nog eens goed te bekijken.
Personeel
Het personeel is het belangrijkste kapitaal van uw bedrijf, zeker op een vakbeurs. VU hebt vakkundige personeelsleden nodig die graag over hun werk praten en die met plezier voor uw bedrijf werken. Dit hoeven beslist geen professionele vertegenwoordigers te zijn, dat zijn immers verkoop specialisten. Het is meestal een goed idee om ook personeelsleden naar een beurs te halen die de producten ook echt maken. Vooral op een vakbeurs kan het een verademing zijn eens met een persoon te praten die weet hoe een product in elkaar zit.
Organiseer uw beursbezoek goed, en ruim van tevoren. U hebt tijd nodig om alles te bestellen en ook een fabrikant van pennen of een drukkerij van folders heeft tijd nodig. Vooral het afdrukken van folders met een uniek logo kan ingewikkeld zijn. Laat beginnen met het organiseren van uw beursbezoek kan funest zijn.