De bekende logo’s van de grootste merken ter wereld kun je waarschijnlijk goed omschrijven. Maar als er naar de verborgen boodschap van deze logo’s wordt gevraagd, dan heb je hier waarschijnlijk geen duidelijk antwoord op. In dit artikel zetten wij een aantal bekende logo’s met een verborgen boodschap op een rijtje.
Verborgen wielrenner op de fiets
In dit logo van de Tour de France is een wielrenner verstopt. Deze wielrenner bevind zich op een fiets. Als je de fiets ziet, dan zie je de wielerrenner ook direct. Een tip? Zijn voorwiel is geel. Dit is dezelfde kleur als de trui van de leider tijdens dit evenement.
Beer van Bern in de berg
De chocolade van Toblerone ken je waarschijnlijk wel. Maar heb je ook wel eens stilgestaan bij de verborgen beer in het logo? Waarschijnlijk niet, omdat je te druk was om de heerlijke chocolade op te eten. Wat heeft Bern er mee te maken? Bern is de stad waar het allemaal begon voor Toblerone.
Van A tot Z voor een glimlach
Een van de grootste webshops ter wereld: Amazon. Ze verkopen er alles, van A tot Z. Dit is ook wat de pijl aangeeft. Daarnaast stelt de pijl ook een glimlach voor, want dat is waar Amazon het allemaal voor doet: een tevreden klant. Heeft wel iets weg van het logo van luchtvaarmaatschappij TUI.
Oneindige kennis en eindeloze puzzel
Wikipedia, wie gebruikt het niet? Zelfs als je het niet gebruikt, dan komt je het vaak tegen in de zoekresultaten van Google. Het logo staat symbool voor de onafgemaakte puzzel van de kennisbron. Kennis is oneindig en dus zal Wikipedia deze puzzel nooit afmaken.
Kon je de verborgen boodschap in de logo’s?
Laat het ons dan weten in de reacties. Ben je benieuwd naar nog meer inspirerende logo’s? Neem dan een kijkje op het blog van JM Promotions – aanbieder van promotiematerialen met logo.