Online marketing wordt steeds belangrijker, en dit geldt niet alleen voor business to consumer, maar ook voor business to business. Maar welke marketing kanalen kun je hiervoor het beste inzetten?
Content
Content kan een belangrijke factor zijn voor B2B online marketing. Bij deze content kun je denken aan zoekmachineoptimalisatie. Het wordt steeds belangrijker dat bedrijven online gevonden worden. Zoekmachineoptimalisatie kan in dit geval helpen om ervoor te zorgen dat bedrijven hoger in de resultaten van Google komen te staan. Als mensen je website hebben gevonden, is het echter ook belangrijk dat hier content voor wordt gebruikt. Mensen moeten namelijk aangesproken worden door je website en er geboeid door raken. Met content kan het productaanbod of dienstenaanbod worden gedefinieerd. Als deze informatie wordt verrijkt, is het veel aansprekender voor potentiële klanten. De content moet dus zorgen voor actie, het moet de moeite waard zijn om over te praten. Dit kan bijvoorbeeld worden gedaan door verrassende filmpjes en testjes.
Mobile
Een andere trend waar op in moet worden gespeeld, is mobile. Potentiële klanten besteden een groot deel van hun tijd op hun mobiele telefoon. Hierbij is het ten eerste belangrijk dat de website responsive is. Als mensen op hun mobiele telefoon een website bezoeken, willen ze dat deze een goed gebruiksgemak heeft. Zo moet de website goed op hun scherm passen, snel laden, en een duidelijke call-to-action hebben. Zo moeten bijvoorbeeld contactgegevens makkelijk kunnen worden gevonden. Een trend die hierbij aansluit is social selling. Zo kun je bijvoorbeeld door middel van retargeting een persoon aanspreken die al eerder op je website is geweest. Deze persoon heeft dus al interesse getoond, maar is niet overgegaan tot conversie. Door een advertentie op bijvoorbeeld Facebook kun je deze persoon weer aanspreken en hem herinneren aan je bedrijf. Je kunt zelfs op Facebook een koop-knop toevoegen, waardoor de conversie wordt vergemakkelijkt.
Online marketingbureau
Het is vaak lastig om zelf voor een goede online marketing te zorgen. Dit kun je dus heel goed door een online marketingbureau laten doen. Zo is online marketingbureau ID-factory gespecialiseerd in full-service online marketing. Het uitbesteden van online marketing kan vaak voor goede resultaten zorgen.