vijf tips om te adverteren op Facebook

Wanneer je op Facebook gaat adverteren kun je er zelf voor zorgen succesvol te zijn. Door een goede doelgroep te kiezen en een goede segmentatie met aansluitende campagne kan het een effectieve manier van adverteren zijn. Wel moet je rekening houden met talloze aspecten waardoor het wellicht verstandig is om hier experts voor in de hand te nemen zoals Causeffect. Een aantal tips welke direct zorgen voor verbeterde conversies op Facebook.

Een goede afbeelding

Iedere advertentie op Facebook krijgt de ruimte om een mooie afbeelding in beeld te brengen. Bijna de helft van jouw advertentie beslaat visuele context en dat kan zelfs nog meer zijn. Het spreekwoord “een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden” is ook echt ergens op gebaseerd.

Een Social campagne

Natuurlijk weet je al dat je gaat adverteren op Facebook. Vergeet echter niet dat je hier gebruik van kunt maken. Wanneer mensen gaan reageren of andere vormen van interactie plegen op jouw campagne dan zal het bereik groeien. Deze free publicity zorgt ervoor dat de R.O.I. van jouw campagne nog hoger zal zijn!

Friends with benefits

Vaak hebben vrienden van jouw fans dezelfde interesses. Ze volgen dezelfde voetbalclub, houden van dezelfde uitgaansgelegenheden en als de een iets koopt dan is de ander als de kippen bij om het ook te hebben. Deze “slachtoffers” zijn de ideale doelgroep om je als bedrijf op te storten en te overdonderen op het juiste moment. Natuurlijk gebeurt dit heel subtiel en zijn de oorlogstermen hier boven lichtjes overdreven.

Segmenteren, segmenteren en nog een segmenteren

Het bereik op Facebook is enorm. Jouw doelgroep is waarschijnlijk maar een klein groepje uit de hele database met potentiele klanten. Focus je dan ook eerst op een goede segmentatie. Ga opzoek naar jouw doelgroep aan de hand van de gegevens die Facebook heeft verzameld.

Buyer persona voor je advertentie

Doelgroepopties zijn al sinds jaren de belangrijkste manieren om te segmenteren. Echter is personalisering het woord van de huidige  marketeer. Een costumer journey welke zoveel mogelijk gepersonaliseerd is aan de eisen die een individu van jouw verwacht.

Leuk? post