Heb je een eigen bedrijf en ben je aan het twijfelen of een zakelijk of particulier telefoonabonnement beter en voordeliger voor je is? Dan zul je zien dat een zakelijk abonnement een hoop voordelen heeft tegenover een particulier abonnement. We zetten de voordelen voor je op een rijtje.
Aftrek BTW en minder kosten
Ten eerste is het natuurlijk een enorm voordeel dat je de BTW kunt aftrekken van je zakelijke abonnement. Dit geldt voor de BTW die je betaalt over de abonnementskosten en de BTW die je betaalt over eventuele extra kosten voor een toestel. Ook mag je je mobiele kosten aftrekken, aangezien er vanuit wordt gegaan dat je voornamelijk zakelijke telefoontjes pleegt. Een ander voordeel is dat je bij het afsluiten van een zakelijk abonnement vaak geen afsluitkosten hoeft te betalen, al verschilt dit per provider. Bij sommige providers betaal je minder abonnementskosten bij een zakelijk abonnement ten opzichte van een gewoon abonnement.
Een betere service
Ook maak je bij een zakelijk abonnement gebruik van een betere service. Als zakelijke klant kun je gebruik maken van een aparte helpdesk waar hoger opgeleide medewerkers zitten met meer ervaring ten opzichte van een particuliere helpdesk. Ook moet de storingsdienst bij een zakelijk abonnement alle storingen binnen 24 uur oplossen. Bij particuliere abonnementen is dit niet zo strikt. Bij een groter bedrijf is het voordeel dat je alle zakelijke abonnementen bij de provider kunt beheren onder één account. Ook kun je medewerkers bundels laten delen en onderling voordeliger laten bellen.
SIM Only zakelijk
Buiten een standaard zakelijk abonnement heb je ook een zakelijk SIM Only abonnement. Dit houdt in dat je zelf een toestel regelt en je hierbij een los zakelijk abonnement aanschaft. De voordelen hiervan zijn dat dit abonnement maandelijks opzegbaar is en dat je dit abonnement altijd omhoog of omlaag bij kunt stellen. Ook zijn de abonnementskosten relatief laag en zit je niet aan een contract vast. Wel moet je, omdat je zelf een toestel moet regelen, je toestel in één keer betalen.
Een zakelijk telefoonabonnement heeft dus meerdere voordelen. Qua financiën, qua service en qua communicatie binnen een groot bedrijf. Dit is zó gunstig dat veel ondernemers hun zakelijke abonnement ook voor bijvoorbeeld privé telefoontjes gebruiken. Als je kiest voor een zakelijk abonnement, vergelijk verschillende providers dan goed met elkaar. Het kan namelijk per provider verschillen qua kosten en service.