Meer tijd voor ondernemen

Als ondernemer ben je natuurlijk het liefst bezig met ondernemen. Maar toch moet je ook tijd besteden aan bijvoorbeeld het opstellen en bijhouden van een goede administratie en het doen van belastingaangifte. Het is belangrijk dat deze zaken goed en netjes gebeuren, zodat er geen foutjes insluipen. Dit kan je namelijk een heleboel gedoe met de Belastingdienst besparen. Er zijn een aantal manieren waarop je al je taken netjes kunt uitvoeren, en toch meer tijd overhoudt om te ondernemen. Benieuwd welke dat zijn? Dat vertellen we je in deze blog!

Goede administratiesoftware of administratie uitbesteden

Op het bijhouden van de administratie kan vaak veel tijd worden bespaard. Het bijhouden van een goede administratie is wel heel belangrijk, dus het moet wel goed en netjes gebeuren. De Belastingdienst kan namelijk een controle uitvoeren over je belastingaangifte. En als je de juiste bewijsstukken niet binnen een redelijke termijn kan aanleveren, zal de Belastingdienst zelf een inschatting maken. En dit kan negatief voor je uitpakken. Verzin daarom een manier waarop je je administratie goed én efficiënt kan bijhouden. Het gebruik van een goede administratiesoftware kan je bijvoorbeeld helpen om tijd te besparen. Handige software is bijvoorbeeld voorzien van automatische factuurverwerking en het automatisch versturen van herinneringen. Bovendien kun je altijd in één oogopslag zien hoe de zaken ervoor staan. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om de administratie uit te besteden. Het voordeel van administratie uitbesteden is dat je er geen tijd meer aan kwijt bent en de administratie netjes wordt bijgehouden door een professional. Het nadeel is dat je je zelf minder verdiept in de voortgang van je bedrijf.

Ritadministratie

Wordt er binnen jouw onderneming gebruik gemaakt van zakelijke auto’s? Dan zul je ook te maken krijgen met een ritadministratie. De reden hiervoor is dat je met een zakelijke auto niet meer dan 500 kilometer per jaar privé rijdt. Het is best tijdrovend om elke keer de kilometerstand en de reden van de rit op te schrijven. Daarom is het handig dat er verschillende apps zijn die je helpen bij je ritadministratie. Deze apps maken gebruik van je gps, en kunnen dus precies zien waar je rijdt. De route van je huis naar je werk kan worden opgeslagen en je kan worden gewaarschuwd als je op je eindbestemming bent aangekomen. Dit scheelt je een hoop tijd!

CRM systeem

Het kost ook veel tijd om bij elke afspraak op te zoeken welke diensten een bepaalde klant afneemt, wat je precies voor hem of haar hebt gedaan of hij of zij altijd op tijd betaalt. Met behulp van een goed CRM systeem heb je alle informatie van je klanten in een handig overzicht. Zo kun je meteen de contactgegevens, facturen en e-mails van een klant inzien. Dit scheelt je weer tijd bij de voorbereiding van een afspraak!

Meer tijd voor ondernemen
Rate this post

Geef een reactie