Ben je slecht in het doen van administratie en zie je door de bomen het bos niet meer? Dan kun je onderstaande tips waarschijnlijk goed gebruiken!
Bijhouden van een online agenda
Een papieren agenda is nu eenmaal niet meer zo handig als een online agenda. Denk bijvoorbeeld aan de gratis Google Calendar. Als je al een Gmail account hebt, dan kun je standaard gebruik maken van Google Calendar. Hiermee krijg je een handig overzicht van al je afspraken, tijdstippen en je kunt anderen voor deze afspraken uitnodigen. De afspraak verschijnt ook netjes bij andere genodigden in de agenda.
Problemen met betalen
Als je van jezelf weet dat je je rekeningen altijd veel te laat betaalt is het handig om dit in je agenda te vermelden. Op elke rekening staat namelijk een uiterste betaaldatum.
Na het niet betalen van de originele rekening wordt de rekening verhoogd met administratiekosten, vervolgens met een keer administratiekosten wat continu blijft oplopen tot een gigantisch bedrag. Erg zonde van het geld natuurlijk.
Administratieve taakverdeling
Zorg ervoor dat je partner en jij duidelijke plannen hebben over de taakverdeling omtrent de administratie. Maak duidelijk wie de rekeningen betaald en wie de administratie bijhoudt om op deze manier meer duidelijkheid in de administratie te bouwen.
Automatisch incasso
Krijg je nog steeds elke maand een hoop rekeningen die je moet betalen? Clubs, sportscholen of van je telefoon? Dan kun je dit overschakelen naar automatisch incasso. Zo hoef je niet steeds weer te stressen of je de rekening op tijd betaald, maar gaat alles automatisch.