Stel; je hebt een nieuwe telefoon gekocht en de verkoper vraagt je of je jouw nieuwe aanwinst ook wilt verzekeren. Hieronder volgen drie redenen waarom het slim is wel ja smartphone te verzekeren.
1) Toestelgarantie dekt geen schade
Als je smartphone kapot gaat zonder aanwijsbare reden, dan kun je aanspraak maken op je garantie. Maar als je telefoon kapot gaat door schade, dan zal de garantie hier niets van dekken. Fabrikanten zijn heel erg kritisch als het gaat om het kosteloos vervangen of repareren van jouw smartphone. Met een verzekering dek je eigenlijk alle soorten schade. Je bent er dus zeker van dat je de waarde van je toestel vergoed krijgt.
2) Een verzekering voor je smartphone hoeft niet duur te zijn
Je denkt misschien dat een verzekering voor je smartphone heel erg duur is, maar dit is vaak niet het geval. Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor soort toestel je hebt. Hoe duurder jouw toestel is, hoe meer geld je kwijt bent aan een verzekering. Om je een voorbeeld te geven; als jouw smartphone een nieuwwaarde heeft van 1000 euro, zal je aan verzekeringskosten ongeveer 5 euro per maand kwijt zijn. Veel mensen zullen geen telefoon hebben van 1000 euro, dus je bent altijd goedkoper uit.
3) Je smartphone altijd retour binnen drie werkdagen
Als je telefoon kapot is wil je deze eigenlijk zo snel mogelijk terug toch? Zeg nou eerlijk, hoe lang kun jij zonder je smartphone? De meeste mensen willen hun telefoon na de schade zo snel mogelijk terug hebben. Het voordeel van een verzekering is dat ze vaak een hele snelle breng en haal service hebben. Vaak heb je je telefoon al binnen drie werkdagen terug. Dit in tegenstelling tot fabrikanten, die afhankelijk zijn van de serviceafdeling en de levertijd.